Mit navn er Brian Schønberg, jeg ejer marketingvirksomheden Schønbergs Bureau og har stiftet Forbundet de Uafhængige.
Forbundet de Uafhængige er et liberalt parti, der stiller op til kommunalvalget 2005.
Nedenstående åbne brev blev publiceret i Ballerup Bladet 10/2-2004 og vedr. kommunernes tvang af borgere, samt visse skrupelløse virksomheders udnyttelse af en syg lovgivning. Som selvstændig må man klare sig selv og hvile i sig selv som virksomhed økonomisk. Jeg lader læserbrevet tale for sig selv.
Er nogen interesseret i , at vide mere om Forbundet De Uafhængige kan I ringe til mig på 4497 2424 eller 2661 5601 eller sende en mail til schoenberg@c.dk
Åbent brev til Hr. Ove E. Dalsgaard
Virksomheder viser ansvar –lyder forsideoverskriften på Ballerup Bladet den 3. februar. Og henviser til artiklen på side 30, hvor Palle Ryberg glæder sig over, så mange kommer i arbejde gennem løntilskud. Og tilføjer: De lokale virksomheder er deres sociale ansvar bevidst”.
Består social bevidsthed i, at udnytte gratis eller næsten gratis arbejdskraft, står det skidt til med moralen i erhvervslivet. At den politik, der føres vedr. løntilskud og virksomhedspraktik overhovedet har politisk opbakning er skræmmende.
Socialdemokratiet hævder, at varetage ”arbejdernes interesser”, men i forhold til politikken om løntilskud og aktivering er dette bemærkelsesværdigt. Kontanthjælpsmodtagere skal tjene til kontanthjælpen (skønt de har betalt til det over skatten), ved at arbejde for virksomheder, der ikke skal betale penge for arbejdskraften. Kort sagt betaler skatteyderne for gratis arbejdskraft til erhvervslivet.
Og det samme gælder for løntilskudsjob – godt nok skal arbejdsgiverne betale den overenskomstmæssige løn – men skatteyderne betaler op til kr. 81 af denne timeløn over skatten.
Så også de liberale partier må have en dårlig smag i munden. Kongstanken om virksomheder skal hvile økonomisk i sig selv umuliggør, at de kan gøre brug af statsfinansieret arbejdskraft. Både aktivering som løntilskud er konkurrenceforvridende i forhold til virksomheder, der tager et ægte socialt ansvar og ansætter folk i et rigtigt arbejde til en rigtig løn.
Derfor hr. Dalsgaard; Lad det ikke være borgmesterens nye klæ´r. Giv de ledige muligheder gennem kurser og uddannelse. Har virksomheder brug for arbejdskraften vil de ansætte den uanset løntilskud eller ej.
|